به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سومین نشست «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با محوریت «تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» با سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برگزار شد.
سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل گفت:عملکرد دولت در این چند ساله مطلوب نبوده و آن شعار های اصلی انقلاب ( عدالت و ارزش های اصیل انقلاب) با این ها فاصله داشته است.
حضرت آقا در گام دوم تاکید دارند که فاصله زیادی بین باید ها و نباید هاست. ایشان در فرمایشات خود، انتقال نسل مدیریتی را راهکار دانسته اند و به نوعی از عملکرد های گذشته نارضایتی داشته اند. ایشان دنبال افرادی بودند که دغدغه مردم را داشته باشند تا اینکه به دنبال منفعت خود باشند.
وی افزود: امیر المومنین در نهجالبلاغه عنوان می کنند که دولت ها زمانی به فروپاشی می رسند که چهار شرط داشته باشند که تقریبا در جمهوری اسلامی ایران دیده می شود. شایسته سالاری رعایت نمیشود و حزب بازی و سیاسی بازی جایگزین آن شده است.افراد شایسته کمتر در جایگاه درست هستند و افراد غیر شایسته مسئول شده اند. از طرفی به جای پرداختن به اصول، به فروع پرداخته ایم؛ مثل پرداختن به مسئله دوچرخه سواری زنان به جای مسائل خانواده یا رها شدن اقتصاد مقاومتی. به کرات این را بیان نمودند و دغدغه مشترک هم همین است و ما دنبال کار تحولی هستیم.از شیوه های قبلی باید فاصله بگیریم. این فقط با صداقت مسئولین قابل اجراست و ما دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای انجام مطالبات هستیم.
محمد در مورد بحران کسری بودجه بیان کرد: منابع داخلی و خارجی داریم که دولت لیبرال دلیل خود را برای مذاکره، بدست آوردن منابع مورد نیاز میداند.سرمایه گذاری به دلیل بالا بودن ریسک در ایران کمتر مورد استفاده کشورهای خارجی قرار میگیرد. راه این است که از منابع خود کشور استفاده کنیم و نقدینگی سرگردان در کشور را با حفظ اصالت سرمایه و سرمایه دار به سمت تولید جلو ببریم که نیاز به برنامه جامع و کامل دارد.
بیشتر بخوانید
وی تصریح کرد: باید سیستم بانکداری و مالی اصلاح شود و فضای سرمایهگذاری جدیدی را ایجاد کنیم که ریسک بازارهای کاذب بالا رود. پس ما نیاز به اصلاح قوانین و مقررات مالی داریم.
محمد خاطر نشان کرد: بحث دور زدن تحریم ها هم به عنوان مسکن در چند سال اول باید انجام شود. مثلا باید در کشور تولید ارز کنیم که چند جنبه دارد؛ یکی، دور زدن تحریم ها در فروش نفت است. این امکان وجود دارد که ما فروش نفت را به کشورهای نیازمند مثل چین و هند زیاد کنیم. صنایع معدنی یکی از مراکز بزرگی است که میتواند مواد مورد نیاز را به وسیله آن وارد کرد، که به عنوان مسکن در سال های اولیه به کشور کمک خواهد کرد.
وی افزود: بعضی میگویند که تحریم ها باعث شده فروش نفت کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد مشکلات شود. من به عنوان کسی که در کف کار بودم و میدانم می گویم، ما نفت ونزوئلا را که نفت فوق سنگین هست و فروش آن خیلی سخت است به دلیل طلبی که داشتیم گرفتیم و آن را فروختیم و تبدیل به دلار کردیم. فروش نفت علیرغم همه ی سختی ها و ریسک هایی که دارد، شدنی است و جای نفتی که داریم میفروشیم، ما باید بتوانیم مایحتاج مورد نیاز کشور را وارد کنیم.
محمد ادامه داد: بانک مرکزی آنقدر قوانین و مقررات پیچیده ای گذاشت که صادر کننده عملا بیچاره شد و صادرات را کنار گذاشت و به سمت خرید ارز و … رفت.
وی تصریح کرد: این ها راهکارهایی هست که در کشورما مغفول مانده، چون ما فرمانده ی جنگ اقتصادی در کشور نداریم؛ یعنی وزارتخانه ها همه سعی میکنند کارشان را درست انجام دهند ولی به عنوان یک جزیره!
وی پیرامون بحث یارانه ها گفت: درمورد یارانه ها برنامه ریزی ای که کردیم این است که نباید قطع شود، چون خیلی از مردم زیر خط فقر هستند. اما یکی از برنامه ریزی هایی که میتوانیم انجام دهیم ایجاد یک دیتا بیس و یک بیگ دیتایی هست. اینکه بتوانیم هشتاد و پنج میلیون ایرانی را در آنجا به نمایش بگذاریم و تمام اطلاعات درآمدی، سرمایه ای، اموال منقول و غیر منقول آنها را در آنجا ثبت و ضبط کنیم. این خیلی به ما کمک میکند، چون ما الآن آمار دقیقی از وضعیت مردم نداریم و شفافسازی هم به ضرر خیلی هاست و خیلی ها جلوگیری میکنند که این اتفاق نیفتد.
وی ادامه داد: ما برنامه مان این است که ابتدا برویم به سمت تشکیل این مجموعه و بتوانیم وضعیت افراد را رصد بکنیم. علاوه بر آن شیوه ی مالیات گیری را از بنگاه ها به سمت افراد ببریم و تمامی دارایی ها و اموال را در آنجا بتوانیم رصد کنیم. همچنین برای خیلی مواد مثل بنزین این امکان وجود دارد که آن را به صورت سهمیه فردی بدهیم و افراد بتوانند آن را در بعضی فضاها معامله کنند.
محمد افزود: سیستم بانکداری ما مشکل عمده دارد. اول اینکه بانکهای ما به ماشین خلق نقدینگی تبدیل شده اند و یک بخش عمده ی این نقدینگی به سبب چاپ کردن پول است. دومین موضوعی که در مورد بانکها مدنظر است این است که تسهیلاتی که بانکها میدهند، آن ها را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کرده و عملا کار دلالی انجام میدهند.
بانکداری به بیراهه رفته و از چارچوب مورد نظر خارج شده و برگرداندن آن بسیار سخت است. مثلا بانک رسالت بانکی بود که با یک چارچوب تفکری درستی شکل گرفت و بدون اینکه بخواهد وارد فضای ربوی شود و سودهای آنچنانی از مردم بگیرد وارد فضایی شد که توانست حداقل یک مشکل را حل کند. آن هم بحث اسلامی قرض الحسنه هست. پس این نشان میدهد که اگر ما میخواستیم میشد بانکهارا به سمت درستی هدایت کرد.
وی ادامه داد: بانکها سمت هر بازاری بروند موجب اغتشاش در آن بازار میشوند. به خاطر نقدینگی بسیار زیادی که در آنها هست و یکی از معضلات مسکن و املاک در کشور ما همین بانکها هستند. آن تناسبی که بین سرمایه ی اولیه شان و میزان تسهیلات باید برقرار بشود اکثرا رعایت نمیشود و دچار جرائم هم میشوند. به اضافهی اینکه خیلی زود بانکداری خصوصی در کشور ما عملیاتی شد. و آنها هم صرفا دنبال سود خودشان هستند و اصلا دنبال توسعه ی کشور و توسعه ی زیرساختهای کشور نیستند و هیچگونه جهت دهی هم نشدند. ما وقتی به نتیجه ی مطلوب میرسیم که بتوانیم بانکها را در خدمت توسعه ی زیرساختها و اشتغال و تولید بیاوریم.
محمد پیرامون مسئله مسکن خاطر نشان کرد: بحث مسکن یکی از چالش های اصلی و بزرگ کشور است و نبودش میتواند بحرانهایی ایجاد بکند. با آماری که ما گرفتیم حدود سه میلیون واحد مسکونی خالی داریم. با وضع قوانین مالیاتی ما میتوانیم بخشی از اینها را طبق قوانین مالیاتی به احصا دربیاوریم. برای اینکه به چرخه ی عرضه برگردند و نیازها را برطرف کند. برای بقیه ساخت و ساز ها برنامه ریزی کردیم که طی چهار سال این ساخت و ساز ها صورت بگیرد. شیوه ای که استفاده میکنیم دو بخش است؛ یکی اینکه از تسهیلات بانکی کم بهره باید استفاده کنیم، که این پاسخگوی این حجم از ساخت و ساز نیست و بانکها کشش آن را ندارند. برنامه ای داریم که فضایی را درست کنیم که زمین از ما و ساخت یا تسهیلات بانکی را مردم بتوانند تامین کنند و به صورت اقساط از آنها گرفته شود و یا اینکه سرمایهگذاران بخش مسکن را درگیر کنیم.
محمد اشاره کرد: دررابطه با کاهش قیمت ها به حداقل آن ها هم کار شده و در زنجیره ی تولید و تامین کالای مورد نیاز مسکن خصوصا فولاد و سیمان برنامه ریزی شده است. چیزی که مردم در طرح مسکن مهر اعتراض داشتند، بحث کیفیت ساخت و زمان بندی و بحث زیر ساخت ها بود. هرچند طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح های اجرایی کشور بود اما این نواقص را باید سعی کنیم در طرح تکمیلی رفع کنیم.
محمد گفت: ما باید به شدت به سمت قوی شدن خودمان برویم و این قوی شدن هم در بعد هسته ای است که الحمدالله بحث غنی سازی ۶۰ درصد شروع شد و خود این میتواند در مذاکرات کمک کند. و در بعد توانمندی های داخلی باید قوی بشویم و این راهکار دارد. اگر این اتفاقات بیفتد ما به راحتی میتوانیم مذاکره کنیم و امتیاز بگیریم. چهارچوب ها را حضرت آقا خیلی صریح عنوان نمودند و باید در همان چهارچوب ها مذاکره انجام شود.
محمد ادامه داد: مجموعه ای که من در آن کار کرده ام چندین وزارتخانه را در خود جا داده است و ساختار قرارگاه را نیز با یک طرح تحولی بعد از ۳۰ سال تغییر دادهایم و در بخش نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی، مخابرات نیرو، راه و شهرسازی و حتی دریایی با نهادهای دولتی معادل سازی کردیم. عمده کارهای دولتی را در این بخش انجام داده ایم و با اکثر وزارتخانهها درگیر بودیم. من عضو ستاد اقتصاد مقاومتی دولت با حضور ۱۲ الی ۱۳ وزیر بودم و با تحلیل مسائل و مشکلات و تصمیمگیریها و فضای کار آشنا هستم.
وی ادامه داد: قرارگاه خاتم دارای حجم کار بسیار است، منتها چون به عنوان یک مجموعه رسمی شناخته شده در بخش سیاسی نبوده، این ابهام ها ایجاد می شود.
سوال حضار: شما ۸ سال در قرارگاه خاتم بوده اید، این سوال پیش می آید که جایگاه قرارگاه در سطح جایگاهی جایگاهی نیست که بتواند دومین جایگاه بعد از رهبری را کفایت کند و پیش ببرد. مورد بعدی هم آنکه ما پیش از مطرح شدن نام شما برای انتخابات ریاست جمهوری، در موضع گیری های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و… ما از شما نظرات خاصی ندیدیم و این خودش یک سوال است که کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید نسبت به مسائل مختلف کشور، سیاست داخلی و خارجی و اقصاد و فرهنگ و …نظراتی داشته باشد و این نظر شنیده شده باشد که قابل ارزیابی باشد.
سعید محمد: هیچ فردی در همه موضوعات تخصص ندارد. هرکس در یک موضوعی تخصص دارد، یکی حقوقدان است یکی … و فکر می کنم این مشمول همه افرادی که کاندید شده اند باشد. بعلاوه اینکه ما از نوع عملکردهایی که تا به امروز دیدیم، عملکرد های خوبی نبوده که وضعیت کشور را به این سمت برده است. نیاز به این است که افرادی به عنوان یک مجموعه خروجی محور و عملگرا و در چهارچوب گفتمان حضرت آقا حرکت کنند و مدیریت جامع را انجام بدهند.
بحث امروز کشور ما بحث مدیریت است. از رئیس جمهور شما باید مدیریت بخواهید و چیز دیگری نخواهید. یکی باشد که حرف بزند، نه یکی باید باشد که مدیریت کند. من در بحث مدیریت صاحب سبک، توانمند و دارای رتبههای بین المللی هستم. و هر چیزی را به عنوان یک پروژه میتوانیم تعریف کنیم. پروژه فقط، پروژه ساختمانی نیست. کار فرهنگی را می توانید به صورت یک پروژه فرهنگی تعریف و اجرا کنید.به شرط آنکه کسی این چهارچوبها را بداند و به صورت عینی بتواند با آن برخورد و اجرا کند. فکر می کنم نقطه ضعفی که در افرادی که امروز هم آمده اند همین است.
سوال حضار: کسی که می خواهد رئیس جمهور شود، جنس مدیریتش باید متفاوت باشد، باید با مجلس، رهبری، قوه قضاییه و وزرا که هر کدام برای خود سیاست ورزی دارند، تعامل داشته باشد. اگر ما بخواهیم سابقه شما در قرارگاه خاتم را ملاک قرار بدهیم، کافی نیست. خیلی از افراد دیگر هم ممکن است بگویند، ما وزیر بودیم، و… . لزوما دو یا سه سال سابقه در یک نهاد مدیریتی، از نظر بنده کفایت نمیکند. بنده باید از کجا بدانم که از لحاظ سیاست ورزی شما هوش و تجربه لازم برای جایگاه ریاست جمهوری دارید؟
اینها مواردی است که بنده خدمت شما مثال میزنم. مثلا آقای رستم قاسمی هم، ۶ یا ۷ سال در قرارگاه خاتم مسئولیت داشتند یا مثلا … این یک بخش است. آن بخش موضع گیری هم خدمتتان عرض کردم که ما چیزی از مواضع شما به جز الان که نزدیک به فضای انتخابات شده است. در یک نهاد نظامی که جنس مدیریتش بالا به پایینی است و نوع کارش بیشتر ساخت و ساز است، شما را به عنوان یک فرد موفق عملکردتان را دیدهایم.
بیشتر بخوانید
منتهی این را نمی فهمم که آقای دکتر محمد در فلان مساله سیاست خارجه و مسائل داخلی کشور، وقایع و حوادث که پیش آمده ایشان چرا موضع نداشته است؟ کلاس مدیریت برای ریاست جمهوری، مدیریت سیاسی است ول نیاز به یک سیاست ورزی دارد که آن دستوری که شما در قرارگاه خاتم میداده اید، خیلی متفاوت است. در سیاست ورزی که در مقطع فعلی ما فرصت آزمون و خطا نداریم اگر کسی توانمندی لازم را نداشته باشد، قطعا در خیلی مهم است و اگر کسی آن توانمندی لازم نداشته باشد قطعا به عنوان رئیس جمهور در اقناع مردم و در آینده دچار مشکل میشود. بنده جسارت نمیکنم به شما که این توانمندی را ندارید اما مشابه این سابقه حضرت عالی، را خیلی ها دارند.
سعید محمد: ۳۰ سال سابقه کار جدی در سپاه دارم منتهی ۲ یا ۳ سال است که در مجموعه هولدینگ یاس و جاهای دیگر بوده ام و این تجربه کاری باعث شده با همه ارکان کشور از جمله مجلس، دولتیها و سایر اجزای حاکمیتی یک تعامل نزدیک داشته باشیم. اگر شما از این موضوعات مطلع نشدید، بخاطر این است که لزومی نبوده که اینها رسانهای شود. منتهی نیازی به موضعگیری سیاسیِ کسی که در این حیطه کار میکند، نبوده است. ولی این الزاما به این معنا نیست که موضع سیاسی ندارد بلکه نیازی به مطرح کردنش نبوده است.
سوال حضار: اگر طرح نشود، از کجا بفهمیم و ارزیابی کنیم؟
سعید محمد: مناظرات و تبلیغات انتخابات را برای همین گذاشته اند.
سوال حضار: حتما قرارگاه خاتم با ارکان دولتی تعامل داشته اما ما برای ارزیابی چه کنیم؟
سعید محمد: من یک سوال از شما دارم؛ دوره قبل یک فردی اومد و در چهارچوبهایی که شما گفتید، بود ولی درست عمل نکرد، پس اینها ملاک نیست.
سوال حضار: کفایت نمیکند.
سعید محمد : کفایت نمیکند. مثلا من بحث مدیریت را عرض میکنم، چیزی است که نیازی هست.
سوال حضار: من در توانایی مدیریتی شما شکی ندارم، بحث سیاست ورزی و داشتن تحلیل را عرض میکنم.
سعید محمد: اتفاقا گیر کشور ما همین سیاسیون هستند. نقطه گرفتاری کشور آنجایی است که کار دست سیاسیون بیفتد.
سوال حضار: یعنی شما خودتان را سیاسی نمیدانید؟
سعید محمد: چرا من خودم را سیاسی میدانم اما روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمیدهد. کسی که بخواهد با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کند، باعث میشود از اصل موضوع و حل مساله غفلت شود و وارد فضاهایی شود که انرژی کشور را بگیرد، ولی خروجی ندهد.
سوال حضار: فرض کنیم که آقای دکتر محمد سابقه کفایتی لازم دارند و این سابقه را ممکن است خیلی ها داشته باشند. وجه تمایز شما چیست نسبت به آنها چیست؟
سعید محمد: اگر افراد دیگری در این چهارچوب هستند، خب در انتخابات شرکت کنند، اشکال ندارد.
سوال حضار: یعنی شما خودتان را اصلح می دانید؟
در بین عزیزانی که تا به امروز مطرح شده اند، خودم را اصلح می دانم.
سوال حضار: یک نکته ای را حضرت آقا گفتند در خیلی از مسائل راه حل مشخص است و این برنامه ای که شما گفتید، همه کاندیداها و ضرغامی و … دارند و من میخواهم از بین افراد یکی را انتخاب کنم، نقطه تمایز شما چیست؟
سعید محمد: این را شما باید بفهمید. در سابقه طرف و برنامه هایش نگاه کنید، ببینید قابلیت انجام دارد یا ندارد. از سوابق ما، اینکه در شدیدترین دوره تحریم، سختت ترین زمان عملیات کاری قرارگاه خاتم بوده است و هیچ دوره ای مثل این دوره ای که بنده در قرارگاه بودم نبوده است. بخاطر تشدید تحریم ها، تروریست تلقی کردن سپاه پاسداران، بسته شدن حسابهای ارزی و تمامی شرکت های خارج از کشور قرارگاه خاتم، عدم همکاری دولت، و…
وی افزود: تحولی که در قرارگاه اجرا کردیم بخواهم توضیح دهم، اولا من دیدم یکسری فرمایشات حضرت آقا دارند که در دولت اجرا نمی شود، خود قرارگاه هم از نقش اصلی خودش دور میشود که نقش اصلی قرارگاه را اقتصاد مقاومتی میدانستم و یک ساختار پیمانکاری قرارگاه داشت و ما آمدیم یک ساختار قدیمی ۳۰ ساله را که ریشه دوانده بود درهم ریختیم و ساختار را بنابر آنچه حضرت آقا گفته بود، بازنویسی کردیم.
وی ادامه داد: متناسب با هرکدام از وزرات خانه های دولت یک مجموعه ایجاد کردیم چون میخواستیم قرارگاه را از حالت پیمانکاری خارج کنیم تا نقش آفرین باشد. و ببینیم هر وزارت خانه چه کارهایی را انجام می دهد و انجام نمی دهد تا ما به آن دستگاه اجرایی کمک کنیم. و همزمان هم قریب به ۸۰۰ نفر بازنشسته در قرارگاه خاتم داشتیم و من در بدو ورودم تقلیل به ۲۰۰ نفر تقلیل دادم. و جوان ترها را در جایگاه مدیریتی کشاندیم. و تجربه بسیار خوبی بود.
محمد افزود: وقتی شما جوانگرایی می کنید، قطعا نباید انتظار داشته باشید که کما فی السابق کار کند. قطعا یک شوکی وارد میشود و بعد بچه ها خودشان را پیدا می کنند. بعلاوه آنکه قریب به ۵۰۰ نفر برای جذب نیروهای کسری مجوز گرفتیم و سعی کردیم از افرادی که نخبه بودند و می شناختیم و از دانشگاه های مختلف بودند، وارد کنیم. مثلا در حوزه کشاورزی مشاهده کردیم که یک خلایی وجود دارد و اینکه نیاز است یک نفری بیاید ۵۰ هزار هکتار در اختیار با ۶۰۰۰ نفر نیروی کار و این خودش یک طرح تحولی بود که باید ادامه پیدا کند. و زمین هایشان خرد شده و طرح های این چنینی را اجرا کردیم. و زارعین خرد را جمع آوری کردیم و دو شرکت تعاونی زدیم و بحث آبشان را حل کردیم و طرح های مشابه این را در استان های مختلف انجام دادیم و چون ما پول برای صنایع تبدیلی نداشتیم، با دولت همکاری کردیم. این یک کار، مردم نهاد بود که تولید ملی را افزایش داد. و همچنین در حوزه نفت و گاز وارد شدیم که حضرت آقا هم در این حوزه حرف داشتند، مهر خلیج فارس را که ستاره بود به عنوان پترو پالایشگاه تاسیس کردیم. پترو پالایشگاه را در آبادان تاسیس کردیم و تمام اینها را با مالکیت قرارگاه انجام دادیم و دولت علاقه ای به فعالیت در این حوزه ها نداشته است. مجموعه های بالادستی مان را تقویت کردیم و حدود ۳۰هزار دکل هایی که بی کار افتاده بودند را جمع آوری کردیم و تامین منابع مالی شان را خودمان بر عهده گرفتیم.
فرمانده سابق ستاد خاتم الانبیاء گفت: این انتخابات کارزاری است که در آن ورود کردیم و به دنبال ایدهها و ایدهآلهای خود هستیم حتی اگر به مذاق کسی خوش نیاید. خیلی ها دلی در ستاد ما کار میکنند و پول دادن ها اتهام است. به قدری تمرکز برای تخریب ما زیاد است که اگر یک ریال در جایی تخلفی شده بود یا پولی خرج کرده بودم، الان در صدر رسانهها بود. خیلی از اطرافیان ما به خاطر مسیر کاملا یک طرفه، تبعیض آمیز و هدفمندی را داریم . شاید باور نکنید اما بسیاری از افرادی که مرا کمک می کنند بچه های حزب اللهی هستند که با هزینه خود تلاش می کنند و زحمت می کشند. خیلی از کلیپ های تبلیغاتی را بدون آنکه بدانم و به صورت خودجوش میسازند.
وی افزود: درباره قرارداد مهدی جهانگیری باید بگویم که در قرارگاه خاتم با انواع کارفرما ها از آقای زنگنه که سابقه کرسنت دارد تا آقای آخوندی کار می کنیم. تا زمانی که افراد به لحاظ حقوقی بر سر پست خود هستند ما نمی توانیم مخالفتی با همکاری با آنان داشته باشیم ضمن اینکه آقای جهانگیری در ۶/۱۳۹۸ تبرئه شدند و و ما در سال ۹۹ با ایشان قرارداد بستیم. ایشان دو پرونده جدید داشتند که به خاطر آن به دو سال حبس محکوم شدند. یکی اینکه مجموعه زیر دستشان مبلغ ۶۰۰ هزار یورو ارز مسافرتی خریدند و با آن ماموریت رفتند که در نهایت به دو سال حبس محکوم شدند. چیزی که بیرون مطرح می شود با حکم قاضی متفاوت است.
این کاندیدای انتخاباتی گفت: با همین بانک گردشگری قریب به ۱۰ سال بود که قرارداد داشتیم و مجدد فاز بعدی به ما واگذار شد، چون آن موقع قضیه کاندیداتوری من مطرح نبود. بعد از طرح مسئله کاندیداتوری من ، در طرح فولاد بناب که آورده بسیاری برای مردم دارد و سپرده های مردم در بانک گردشگری را با ارزش افزوده تبدیل میکند. ما خودمان در این پروژه صاحب لایسنس بودیم. این پروژه کاری روتین و در جهت منافع کشور بود آن هم با بانک بناب که زیر مجموعه بانک گردشگری بود.
ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمیکنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.
شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم. دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه بر اساس تحمیل اشخاص، که براساس نظرسنجی ها ی نزدیک انتخابات انجام خواهیم داد. شورای ائتلاف هنوز از ما دعوت نکرده است. تغییر نسل مدیریتی که مورد تاکید حضرت آقا نیز بوده است، مبنای ورورد ما به انتخابات بوده است. هرچند نظرات و تجربیات آقای رضایی مفید است، اما آزمودن دوباره افرادی که مردم به آنها اقبال ندارند انرژی جامعه را می گیرد. بخش عمده ای از همکاران خود را انتخاب کردم اما اسامی آنها را اعلام نکردیم و لیست های منتشر شده صحت ندارند.
تیم هایی که ما را کمک میکنند مشخص هستند، اما به صلاح نیست که الان اسم کابینه معرفی کنیم. به دنبال استخراج از دفتر هستیم اما حضرت آقا سعی می کنم ورورد نکنند. در مورد رقبا نیز باید بگویم که الان آقای لاریجانی و آقای پزشکیان بیشتر مطرح است و آقای ظریف یار کمکی است. در انتخابات پیشرو مشارکت ان شاءالله حداقل به پنجاه درصد می رسد.
منبع: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل